FAQ
Vragen over abonnementen
Als ik me op de krant abonneer, wanneer kan ik de krant dan verwachten?
Als je vóór woensdag abonneert op De Andere Krant, heb je de eerstvolgende zaterdag de eerste krant in de bus. Althans daar doen we ons uiterste best voor.
Ik heb mijn krant zaterdag niet ontvangen, waar kan ik dit melden?
Ten eerste excuses voor het ongamak. Meld dit door uw klacht te mailen aan 'klantenservice@aboland.nl'. De krant wordt dan alsnog of nog een keer verstuurd.
Kan ik mijn abonnement op maandelijks termijn afbetalen?
Ja, dit is mogelijk via het inschrijfformulier.
Ik woon het in het buitenland en ik wil abonneren, is dat mogelijk?
Ja, woon je in Europa, dan kun je abonneren op de fysieke krant door klatenservice@aboland.nl te mailen met je aanvraag. (Houd wel rekening met een langere bezorgtijd). Jaarabonnement kost €195 en een halfjaar abonnement kost €112.
Ik woon in Belgie en ik wil abonneren, hoeveel kost dat?
We hanteren voor mensen in Belgie de reguliere abonnement prijzen. De krant zal niet op zaterdag worden geleverd, maar het eerst volgende bezorgmoment erna. Abonneren kan via het inschrijfformulier.
Kan ik betalen met Florijn?
Ja dit kan zeker. Graag even mailen naar info@deanderekrant.nl voor meer informatie hierover.
Is er een online-abonnement beschikbaar?
Ja, door te mailen naar klantenservice@aboland.nl en dan helpen we je verder.
Staat uw vraag over abonnementen er niet tussen, mail dan uw vraag naar klantenservice@aboland.nl.
Klik hier voor meer info over de algemene voorwaarden van aboland.
Vragen over verkooppunten
Wat zijn de Verkoopvoorwaarden?
Er zijn twee opties:
Optie 1: als u voor alle kranten betaalt die u besteld heeft, bestaat uw verdienste sowieso uit 40% van dat hele maximale omzet-bedrag. Onafhankelijk dus van hoeveel u er daadwerkelijk van verkocht heeft.
U betaalt dan in feite zelf voor de niet verkochte kranten met een reductie van 40%.
De andere optie is, dat uw verdienste 25% bedraagt van de opbrengst van de daadwerkelijk verkochte kranten en u de overige exemplaren retour stuurt. U betaalt dan niet voor de niet verkochte kranten, maar het percentage verdienste van de wel verkochte kranten is lager.
Wat voor u het gunstigst is, hangt af van het verschil tussen de hoeveelheid bestelde en verkochte kranten. Hoe kleiner dat verschil is is, hoe gunstiger voor u de eerste optie. Het sommetje laten we verder graag aan u over.
Maar let op, de gebruikelijke standaard is de tweede optie: u betaalt alleen voor wat u verkoopt, krijgt 25% van de opbrengst en stuurt de rest van de kranten retour. Mochten we niet van u te horen krijgen welke optie uw voorkeur heeft, dan gaan we uit van deze tweede optie.
De standaard optie is de tweede. Mochten we niet horen welke optie u kiest gaan we daarvan uit.
Wat voor bedrijven kunnen verkooppunt worden?
Alle bedrijven die onder de sector detailhandel vallen, maar ook bedrijven met wachtkamers zoals bij een dieren arts.
Wat is de verkoopprijs van de krant?
De verkoopprijs is € 3,50 per krant.
Betaal ik vooraf voor het aantal kranten dat ik afneem?
Nee. Betaling gebeurt achteraf op basis van het aantal daadwerkelijk verkochte kranten/ opgegeven kranten. Ligt aan welke optie u kiest.
Hoeveel kranten moet ik afnemen?
In eerste instantie kan een winkelier kiezen uit 5 – 10 – 20 of 50 kranten. Na verloop van tijd worden de aantallen afgestemd op de verkochte hoeveelheid kranten.
Wanneer ontvang ik de kranten voor de verkoop?
Op zaterdag ontvangt u de kranten.
Wanneer kan ik de kranten verkopen?
Vanaf de zaterdag dat u de kranten ontvangt tot de vrijdag daarop.
Hoe wordt bekend dat de kranten bij mij te koop zijn?
Indien u toestemming geeft maken we de locaties (winkel / onderneming) bekend op onze website. Met een zoekmachine kunnen geïnteresseerden op basis van de postcode de dichtstbijzijnde verkooppunt vinden.
Is er een gratis display verkrijgbaar?
Jaa, een kartonnen toonbankdisplay van een A4-formaat. Het ontvangen van de display is aan te geven via het invulformulier op de knop 'winkels'.
Staat mijn vraag er niet bij, mail dan uw vraag naar verkoop@deanderekrant.nl
Vragen over mijn Bestelling
Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling verwachten?
Maximaal binnen 5 werkdagen.
Ik heb de krant niet ontvangen, hoe kan ik hem alsnog ontvangen?
Als de krant op zaterdag niet geleverd is dan komt de krant hoogstwaarschijnlijk op dinsdag. Mocht dit alsnog niet het geval zijn stuur dan een mail naar: klantenservice@aboland.nl . Zij zullen vervolgens kosteloos een krant opsturen.
Als ik mijn bestelling niet heb ontvangen, waar moet ik dat melden?
Je kunt uw klacht melden bij dit e-mail adres bestelling@deanderekrant.nl. Dan helpen we je daar verder.
Vragen over ons
Hoe kan ik in contact komen met de redactie?
Stuur een mail naar redactie@deanderekrant.nl.
Zijn er nog open vacatures?
De Andere Krant zoekt journalisten en redacteurs. Stuur bij interesse een motivatie en CV naar redactie@deanderekrant.nl.
Hoe kan ik De Andere Krant steunen?
Door middel van een abonnement steun je De Andere Krant of help ons door middel van een donatie.
Stuur een mail naar info@deanderekrant.nl als uw vraag hier niet beantwoord is.